Samorząd Szkolny


SAMORZĄD UCZNIOWSKI 2016/2017

Wybory do Samorządu Uczniowskiego

 

Dnia 29.09.2016 roku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły. W wyborach wzięło udział 12 kandydatów z klas III-VI. Klasy IV- VI reprezentowali:
kl. IV
• Paulina Kucharska
• Jakub Mroczkowski
• Oliwia Żołnowska
kl. V
• Oleg Bąkowski
• Magdalena Jurek
kl. VI
• Mateusz Krzemiński
• Szymon Walentek
• Hanna Żurowska
Reprezentantami klas III byli:
kl. IIIA
• Agata Łakomy
• Borys Szewczyk
kl. IIIB
• Kinga Guszkiewicz
• Jan Podgórski.

        W pierwszej części wyborów, dotyczącej kandydatów z klas IV- VI, rozdano 46 kart do głosowania, z czego wszystkie oddane głosy były ważne.
Najwięcej głosów otrzymała uczennica kl. IV Oliwia Żołnowska i tym samym zostaje ona przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego. Drugą w kolejności była Hanna Żurowska, która zostaje zastępcą przewodniczącej do spraw klas IV- VI, trzecie miejsce zyskali ex aequo: Paulina Kucharska i Mateusz Krzemiński, którym przypadły w udziale role skarbnika i sekretarza Samorządu Uczniowskiego.
       W drugiej części wyborów, obejmującej kandydatów z klas trzecich rozdano 30 kart do głosowania. Jeden głos został oddany nieważnie. Najwięcej głosów uzyskała uczennica klasy IIIB Kinga Guszkiewicz i tym samym zostaje ona zastępcą przewodniczącej do spraw klas I- III. Drugi w kolejności był uczeń klasy IIIA Borys Szewczyk.
        Wszyscy uczniowie biorący udział w wyborach do Samorządu Uczniowskiego tworzą jego skład i mogą brać udział w zebraniach. Pierwsze zebranie nowo wybranego Samorządu Uczniowskiego odbędzie się 12.10.2016 r. w godz. od 13.05 do 14.40.

 

Serdecznie zapraszam do udziału w pierwszych obradach!

 

Opracowała Beata Kubis

 

 

Protokół nr 3/2015/2016
zebrania Samorządu Uczniowskiego
Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Pokoju
Publicznej Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Pokoju
z dnia 11 maja 2016 r.

 

I. Stwierdzenie prawomocności obrad.
W posiedzeniu brało udział 9 członków SU według listy obecności (załącznik nr 1).
Przebieg obrad protokołowała Emilia Łakomy.

 

II. Porządek obrad.
1. Przywitanie zebranych, sprawdzenie listy obecności.
2. Przekazanie uczniom informacji nt. „Ciasteczkowej Loterii”.
3. Omówienie organizacji warsztatów artystycznych z okazji Dnia Matki.
4. Omówienie organizacji „Loterii Fantowej”.
5. Informacja o kontynuowaniu akcji charytatywnej – zbiórka nakrętek plastikowych.
6. Przedstawienie propozycji organizowania aerobiku dla uczniów.
7. Sprawy różne

 

III. Treść obrad.


Ad.1
Opiekun SU, pani Renata Uryga powitała zebranych uczniów, sprawdziła obecność oraz przedstawiła tematykę zebrania.

 

Ad.2
Przekazano zebranym informację dotyczącą organizacji „Ciasteczkowej Loterii”, która zostanie zorganizowana w szkole w dniach 12 – 13 maja 2016 r.

 

Ad.3
Podjęto decyzję o organizacji warsztatów artystycznych z okazji Dnia Matki, które odbędą się 17 maja 2016 r.

 

Ad.4
Omówiono organizację „Loterii Fantowej” z okazji Dnia Dziecka. Loteria będzie miała miejsce 4 czerwca 2016 r.

 

Ad.5
Przypomniano o kontynuacji akcji charytatywnej – zbiórka nakrętek plastikowych.

 

Ad.6
Przedstawiono i omówiono propozycję organizowania, w każdy piątek na długiej przerwie obiadowej, aerobiku dla uczniów naszej szkoły.

 

Ad. 7
Zostały omówione sprawy różne.

 

Protokołowała: Emilia Łakomy

 

Protokół nr 2/2015/2016

zebrania Samorządu Uczniowskiego

Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pokoju

Publicznej Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Pokoju

z dnia 4 marca 2016 r.

 

I. Stwierdzenie prawomocności obrad.

W posiedzeniu brało udział 6 członków SU według listy obecności (załącznik nr 1).

Przebieg obrad protokołowała Emilia Łakomy.

 

II. Porządek obrad.

1. Sprawdzenie obecności oraz przedstawienie porządku spotkania.

2. Zliczenie pieniędzy pozyskanych ze sprzedaży ozdób wielkanocnych.

3. Omówienie organizacji dyskoteki zaplanowanej na 15.04.2016 r.

4. Zaplanowanie akcji charytatywnej – zbiórka nakrętek plastikowych.

5. Ustalenie dyżurów SU na korytarzu szkolnym.

6. Omówienie tematu zbiórki złomu.

7. Podsumowanie „gadającej ściany”.

8. Sprawy różne.

 

III. Treść obrad.

 

Ad.1

Opiekun SU, pani Renata Uryga powitała zebranych uczniów, sprawdziła obecność oraz przedstawiła tematykę zebrania.

 

Ad.2

Członkowie SU podliczyli sumę pieniędzy pozyskanych ze sprzedaży ozdób wielkanocnych oraz ustalono, co będzie możliwe do zakupienia z pozyskanych funduszy.

 

Ad.3

Omówiono w jaki sposób i gdzie będzie przebiegała dyskoteka.

Ustalono, że „Dyskoteka – lata 60-te”, której organizatorem jest SU wraz z opiekunem p. Renatą Uryga oraz przedstawicielem Rady Rodziców – p. Urszulą Grzybowską Kuriata, odbędzie się 15.04.2016 r. w świetlicy w Zieleńcu.

 

Ad.4

Ustalono, że będzie zorganizowana akcja charytatywna – zbieranie nakrętek plastikowych.

 

Ad.5

Podjęto decyzję o dalszych dyżurach SU. Emilia Łakomy została zobowiązana

do przygotowania harmonogramu dyżurów na miesiąc kwiecień.

 

Ad.6

Ustalono, że w dalszym ciągu należy podtrzymywać akcję zbiórki złomu.

 

Ad.7

Podsumowano pomysły, które zostały zapisane przez uczniów naszej szkoły na „gadającej ścianie”. Wspólnie ustalono, które z wymienionych propozycji zostaną zakupione na korytarze szkolne (pufy oraz piłki).

 

Ad.8

Omówiono sprawy różne.

Protokołowała:

Emilia Łakomy

Protokół nr 1/2015/2016

zebrania Samorządu Uczniowskiego

Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Pokoju

Publicznej Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa

w Pokoju

z dnia 2 marca 2016 r.

 

 

 

 I. Stwierdzenie prawomocności obrad.

W posiedzeniu brało udział 7 członków SU według listy obecności ( załącznik nr 1).

Przebieg obrad protokołowała Emilia Łakomy.

 

II. Porządek obrad.

1. Powitanie i przedstawienie tematyki spotkania.

2. Podsumowanie pracy Samorządu Uczniowskiego w I okresie roku szkolnego 2015/2016.

3. Przestawienie regulaminu Samorządu Uczniowskiego.

4. Zatwierdzenie regulaminu Samorządu Uczniowskiego.

5. Wspólne wypracowanie działań Samorządu Uczniowskiego na miesiąc marzec/kwiecień.

 

III. Treść obrad.

Ad.1

Opiekun Samorządu Uczniowskiego, pani Renata Uryga powitała zebranych uczniów

i przedstawiła tematykę spotkania.

 

Ad.2

Pani Renata Uryga przedstawiła zebranym sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego w I okresie roku szkolnego 2015/2016 (załącznik nr 2).

 

Ad.3

Opiekun Samorządu Uczniowskiego, pani Renata Uryga zapoznała zebranych z regulaminem SU ( załącznik nr 3).

 

Ad.4

W drodze głosowania zebrani przedstawiciele zaopiniowali pozytywnie regulamin SU.

Głosowanie :

W głosowaniu brało udział 7 członków SU+ opiekun SU+ wicedyrektor

- za przyjęciem regulaminu: 9 osób

- wstrzymało się od głosu: 0 osób

- przeciwko: 0 osób

 

Ad. 5

Członkowie SU wspólnie z opiekunem i wicedyrektorem ustalili następujące działania na miesiące marzec i kwiecień:

 

a) harmonogram dyżurów przy bibliotece szkolnej;

b) warsztaty wielkanocne- 15 marca;

c) przeprowadzenie akcji charytatywnej na rzecz Domów Dziecka w województwie Opolskim;

d) przygotowanie plakatów dotyczących planowanej zbiórki złomu na radiowęzeł szkolny;

e) kiermasz wielkanocny - 17 marca;

f) przygotowanie plakatu „Gadającej ściany”, celem którego jest pozyskanie od uczniów informacji dotyczącej tego co chcieliby, aby zakupić na korytarzach szkolnych.

Na tym opiekun samorządu, pani Renata Uryga zakończyła zebranie.

Protokół zawiera 2 strony oraz 3 załączniki.

                                                               Protokołowała:                      

Emilia Łakomy

[pobierz] 0.1 MB regulamin-su-zsp

NASZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI

PRZEWODNICZĄCA SU

 

Nazywam się Emilia Łakomy. Mam 12 lat. Urodziłam się 14.02.2003 roku, w Walentynki. Moim hobby jest śpiew i granie na gitarze. Muzyki nie lubię, ja ją po prostu kocham. Uwielbiam się również uczyć i pomagać innym. Moim ulubionym przedmiotem jest wychowanie fizyczne, a ulubioną grą zespołową piłka koszykowa i ręczna. Ogólnie rzecz biorąc, lubię uprawiać sporty, m.in. bieganie, jazdę na waveboardzie, rolkach, rowerze, itd. Oprócz tego, bardzo lubię historię, dzięki której można się dowiedzieć wielu ciekawostek. Mam w sobie wiele zalet – jestem miła, uczynna i pomocna. Biorę udział w konkursach przedmiotowych i nie tylko. Wraz z koleżankami reprezentuję szkołę w zawodach sportowych.

 

 

 

 

ZASTĘPCA PRZEWODNICZĄCEJ SU

 

Hej! Nazywam się Natalia Szewczyk. Chodzę do szóstej klasy i mam 12 lat. Bardzo lubię serial „Violetta”. Moim marzeniem jest zostanie sławną stylistką. Mam brata, który chodzi do drugiej klasy. Bardzo się cieszę, że w wyborach do SU zagłosowało na mnie tyle osób, za co bardzo dziękuję!

 

 

SEKRETARZ SU

 

Nazywam się Mateusz Krzemiński, mieszkam w Zieleńcu. Interesuję się akwarystyką słodkowodną, mam akwarium o pojemności 120 l, w którym pływa ok. 20 sztuk rybek. Bardzo lubię wszystkie zwierzęta. W moim domu ważne miejsce zajmuje pies Rex, który jest moim obrońcą i towarzyszem zabaw. Uprawiam sporty, z czego moimi ulubionymi są BREAKDANCE i lekkoatletyka. Kolejnym moim zainteresowaniem jest malarstwo i wykonywanie różnych prac plastycznych.

 

 

 

SKARBNIK SU

 

Cześć!

Nazywam się Agnieszka Kucharska i chodzę do piątej klasy. Może po mnie tego nie widać, ale lubię ekstremalne wyzwania. Gdy skończę 18 lat, zamierzam skoczyć na bungee. Co czwartek chodzę na zajęcia taneczne do naszego Gminnego Ośrodka Kultury. W przyszłości marzę o dalekich podróżach. Wiem już, co chciałabym robić w przyszłości. Pozostawię to jednak owiane tajemnicą.

 

 

 

Wybory do Samorządu Uczniowskiego 2015/2016


Dnia 02.10.2015r. odbyła się w naszej szkole lekcja demokracji, czyli wybory Samorządu Uczniowskiego. Uprawnionymi do głosowania na swoich kandydatów byli wszyscy uczniowie klas II – VI, a wybierali przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, jego zastępcę do spraw klas I-III i IV-VI oraz sekretarza. Wybory poprzedziła tygodniowa kampania wyborcza, podczas której uczniowie promowali swoje kandydatury ciekawymi plakatami, ulotkami, hasłami i obietnicami przedwyborczymi, zachęcającymi do oddania na nich głosów. Ukoronowaniem akcji wyborczej były wybory, które w głosowaniu tajnym, bezpośrednim i powszechnym wyłoniły samorządową reprezentację szkoły. Nad prawidłowym przebiegiem głosowania czuwała komisja wyborcza, w skład której wchodziły: Magdalena Jurek, Hanna Żurowska i Emilia Grzybowska, które pod okiem pani Dominiki Guszkiewicz, policzyły wszystkie głosy i ogłosiły zwycięzców. Przewodniczącą szkoły została Emilia Łakomy z kl. VI, zastępcą przewodniczącej do spraw kl. I-III Paulina Kucharska z kl. III, zastępcą przewodniczącej do spraw kl. IV-VI Natalia Szewczyk z kl. VI, a sekretarzem Mateusz Krzemiński z klasy V. Opiekunem Samorządu Uczniowskiego jest pani Renata Uryga, a Rzecznikiem Praw Ucznia pani Dominika Guszkiewicz.

 

zdjęcia


Oprac. Renata Uryga

 

„CO WYRÓŻNIA MOJĄ SZKOŁĘ?”


W ramach działalności Samorządu Uczniowskiego, zorganizowana została „gadająca ściana”, umożliwiająca wszystkim uczniom wypowiedzenie się na temat tego, co wyróżnia naszą szkołę. Dzięki wpisom dokonanym na dużym arkuszu szarego papieru, dowiedzieliśmy się, że uczniowie naszej szkoły czują się w niej bezpiecznie, że podobają im się zajęcia pozalekcyjne, projektowe jak również działalność Szkółki Wędkarskiej Tinca-Tinca, Szkolnego Koła Teatralnego oraz Szkolnego Koła Cyklistów. Dużym uznaniem i aprobatą cieszą się również wyjazdy i wycieczki oraz okolicznościowe imprezy i dyskoteki szkolne. Ponadto uczniowie zaznaczyli, iż dzięki funkcjonowaniu skrzynki Rzecznika Praw Ucznia mają dużą swobodę w wypowiadaniu się na temat funkcjonowania szkoły oraz inicjowania i wprowadzania w życie swoich pomysłów. Zebrane opinie zostały wykorzystane do wykonania gazetki ściennej na szkolnym korytarzu.


Oprac. R. Uryga

Dominika Guszkiewicz
Rzecznik Praw Ucznia
Szkoły Podstawowej
im.Wincentego Witosa
w Pokoju

Drodzy uczniowie i rodzice !

 

Zostałam wybrana do pełnienia funkcji Rzecznika Praw Ucznia, dlatego chcąc wywiązać się w pełni z mojego zadania, przybliżę na wstępie rolę Rzecznika w szkole.

 

Rzecznik Praw Ucznia działa na podstawie Statutu Szkoły, Regulaminu Samorządu Uczniowskiego i Konwencji Praw Dziecka. Jego główną rolą polega na aktywnym ingerowaniu w życiu szkoły wszędzie tam, gdzie naruszane są prawa ucznia i inicjowaniu działań mających na celu obronę praw dziecka.

 

I. Obowiązki Rzecznika Praw Ucznia:

 

- informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia
- interwencja w razie naruszania podstawowych praw ucznia
- kontrola realizacji i rozwiązywania spraw spornych

 

II. Rzecznik Praw Ucznia ma prawo do:

 

- swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów i trybu postępowania.
- zapoznania się z opinią stron konfliktu
- odstąpienia od podjęcia interwencji


III. Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - uczeń:

 

- zapoznanie się z opinią stron konfliktu
- podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy
- w dalszym trybie zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej
- ostateczną decyzją w sprawie rozwiązania konfliktu podejmuje Dyrektor szkoły


IV.Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń - nauczyciel:

 

- zapoznanie się z opinią stron konfliktu
- podjęcie mediacji ze stronami
- w przypadku, gdy spór nie zostanie rozstrzygnięty wystąpienie do Dyrektora szkoły o podjęcie decyzji w danej sprawie


Rzecznik Praw Ucznia informuje każdorazowo zainteresowane strony o podjętych przez siebie działaniach, zmierzających do rozwiązania konfliktu.

 

 Uczniu!

Jeśli uważasz, że w szkole zostały naruszone Twoje prawa, jeśli otrzymałeś karę niewspółmierną do zachowania lub jesteś traktowany w sposób niesprawiedliwy-pomogę rozwiązać Twój problem.

 

Wszystkich zainteresowanych przyjmę w każdy wtorek w godzinach od 10.10-1.110

 

Rzecznik Praw Ucznia
Dominika Guszkiewicz