












„Podróżowanie przez czytanie”
Projekt "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki" został stworzony z myślą o zachęceniu uczniów do czytania książek, w tym lektur szkolnych. Często spotykam się z sytuacją, kiedy dziecko na samo słowo "lektura" , robi niezadowoloną minę. Moim zamiarem jest pokazanie dzieciom , że czytanie lektur może być fajną zabawą.
Klasa II zwiedziła Polskę, Europę i świat poprzez realizację projektu „Czytam z klasą „Lekturki spod chmurki”- " Podróżowanie przez czytanie ".
To już kolejny rok Naszej przygody z chmurką Tosią i Lekturnikami.
Klasa II z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Pokoju zakończyła realizację I modułu "Podróże po Polsce". Uczniowie czytali lekturę ,,Drzewo do samego nieba", uzupełnili strony w "Lekturniku”.
Dzięki lekturze Uczniowie przenieśli się w inny świat, z zaangażowaniem śledzili przygody dzieci, które działy się wśród konarów i zielonych liści drzewa stojącego pośrodku podwórka w wielkim mieście.
B. Nowacka
W roku szkolnym 2022/2023 klasa 8B realizuje projekt edukacyjny Fundacji Uniwersytet Dzieci pt. " Ja w społeczeństwie. Jak zrozumieć świat? " Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie rozwijają kompetencje obywatelskie oraz społeczne.
M. Żołnowska
W ramach projektu edukacji regionalnej „Opole, moje miasto. Mały Opolanin”, w którym uczestniczy nasza szkoła. Nasi pierwszo- i szóstoklasiści zwiedzili Amfiteatr Opole i Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Wzięli również udział w warsztatach ozdób świątecznych i robienia pierników
W roku szkolnym 2022/2023 przyłączyliśmy się do ogólnopolskiego projektu "MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym", który jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA, założonej przez Martynę Wojciechowską. W jego ramach, wspólnie z Fundacją Dbam o Mój Zasięg, bierzemy udział w bezpłatnym badaniu stanu psychicznego naszych uczniów. MŁODE GŁOWY to oprócz badania również działania edukacyjne, które mają zwrócić uwagę na zdrowie psychiczne młodych ludzi, wskazać bariery, z którymi na co dzień się mierzą i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc. Badanie ma pokazać, co wzmacnia kondycję psychiczną młodzieży, a co podcina im skrzydła, jakie komunikaty otrzymują od swojego otoczenia, na kogo mogą liczyć w kryzysowej sytuacji, do kogo by się zwrócili po pomoc - i wiele innych kwestii, które pozwolą opracować kompleksową kampanię społeczną, z konkretnymi narzędziami dla szkół i rodziców.
POZOSTAŁE KORZYŚCI z udziału w programie dla społeczności szkolnej:
Korzyści dla nastolatków:
Korzyści dla realizatorów (nauczycieli):
Cel: przekazania kompleksowej wiedzy na temat ochrony różnorodności biologicznej zwłaszcza tej skupionej wokół wody, realizacja serii kampanii edukacyjno-informacyjnych.
Korzyści:
Youngster to dodatkowe zajęcia z języka angielskiego adresowane do uczniów klas VIII szkół podstawowych. Prowadzone w małych, 10-15 osobowych grupach są dostosowane poziomem do znajomości języka przez uczniów. Zajęcia, będące uzupełnieniem i rozwinięciem programu nauczania, realizowane są w wymiarze 90 godzin dydaktycznych w roku szkolnym. To, co wyróżnia Program Youngster, to ukierunkowanie nauki na pobudzanie wewnętrznej motywacji ucznia. Służy temu również system nagradzania, w którym pod uwagę brany jest przede wszystkim przyrost wiedzy, a nie tylko wyniki końcowego testu. KORZY ŚCI - dodatkowe zajęcia z języka angielskiego. - nowe, bezpłatne podręczniki, dopasowane do poziomu wiedzy ucznia - szkolenia metodyczne dla nauczycieli - konkursy prospołeczne dla uczniów - brak ocen, klasówek, sprawdzianów i prac domowych - stypendia dla najlepszych uczniów i nauczycieli, finansujące kursy językowe w Wielkiej Brytanii - platforma e-learningowa - każda placówka otrzymuje wyposażenie biblioteki szkolnej w niezbędne materiały edukacyjne. Wyższe wyniki uczniów przekładają się również na postrzeganie szkoły przez środowisko lokalne, władze samorządowe i oświatowe. |
CEL: Projekt, którego tytuł nawiązuje do tradycji „Hoppeditz” - symbolicznej postaci karnawału reńskiego. Jego celem jest zaznajomienie uczniów z obu krajów ze zwyczajami zimowymi praktykowanymi w ich rodzinnych miejscowościach. Działania projektowe zostały rozłożone na 2 lata. KORZYŚCI:
W ramach realizacji projektu Erasmus+ „Hoppeditz & Kolędowanie”, odwiedzili nas na początku lipca 2021 r. nauczyciele z naszej partnerskiej szkoły z Niemiec, by wziąć udział w warsztatach poświęconych polskiej tradycji kolędowania. Nasi goście mieli okazję zobaczyć, między innymi, sztukę kolędniczą, posłuchać pieśni ludowych i bożonarodzeniowych w wykonaniu „Zielenieckich Dziołch” i dowiedzieć się o tradycjach kolędniczych. Poznali również walory turystyczno-krajoznawcze naszej gminy i Dolnego Śląska. Kolejnym etapem współpracy będzie wizyta naszych nauczycieli w Niemczech, w grudniu natomiast planujemy gościć niemieckich uczniów w naszej szkole. Link do prezentacji oraz filmów z nagraniami występów z warsztatów: https://bit.ly/3xykOTf Harmonogram projektu zakłada również wymianę zagraniczną uczniów i nauczycieli z obu szkół. |
INNOWACJA autorstwa Honoraty Szaneckiej będzie realizowana w klasie I od 1 pażdziernika 2021 r. do 31 maja 2022. r. Celem innowacji jest wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród uczniów klas młodszych.